dimecres, 19 de desembre de 2012




ETS  UN D'AQUELLS 'BITXOS RAROS' A QUI NO ELS AGRADEN LES FESTES DE NADAL?


És urgent començar aquesta renovació.
Font: Internet
Fa pocs dies vaig llegir que hi ha a qui no li agraden les festes de Nadal, i que de fet són moltes persones. La veritat és que m’hi vaig sentir reflectida. Mai no m’han agradat massa. Literalment, em veig completament ‘desbordada’ en aquest mar d’àpats, compres i celebracions, en les que m’hi esforço a participar amb el millor somriure, simplement per no aixafar la festa als altres.

No he entés tampoc mai les referències a l’esperit del Nadal. Quin esperit, que ve i se’n va com flor d’un dia! Si fos de veritat, es quedaria, canviaria els cors i ens renovaria. Però no és així. La vida, després del Nadal, torna a ser si fa no fa com abans. Em resulta molest haver de passar cada any per aquesta successió d’excesos de consum i d’àpats indigestos. Ho sento: francament, no puc deixar-me endur per aquest ambient de ‘felicitat col.lectiva’.

Com cada any, intentaré passar-m'ho el millor que pugui. Intentaré que els meus fills no quedin massa intoxicats amb tant missatge superficial i cursi que apareixerà a la majoria de pel.lícules ‘familiars’ emeses per aquestes dates.  Dintre del que pugui, intentaré limitar les festes a tenir temps per la família, a regalar-nos coses amb carinyo i si pot ser, a treure-li al Nadal tot aquest embolcall, per tornar a trobar-nos amb la seva essència.

I, encara que pugui resultar contradictori, us desitjo unes bones Festes de Nadal i Any Nou! Plenes, autènticament, de Pau, Amor i Renovació. I no he trobar millor manera de fer-ho que amb la felicitació de Nadal i Any Nou que podeu trobar a la página web de Pere Casaldàliga, i que podreu trobar també a:


BON NADAL I FELIÇ 2013!

7 comentaris:

  1. Ciertamente el espíritu de la Navidad se contamina por la codicia de algunos mercaderes, pero la esencia está ahí, y debería permanecer todo el año en nuestros corazones y alentar nuestro ánimo. Ya fuimos prevenidos para aprender a separar el trigo de la paja, ¡podemos hacerlo!
    No conocía esos versos, me han gustado mucho. Gràcies!
    I gràcies de nuevo por tus buenos deseos. ¡Que sea Navidad cada día!

    Bona nit! ¡Saludos!

    ResponElimina
  2. Si te han gustado estos versos estoy segura de que te gustará en general la poesía de Pedro Casaldàliga:

    http://servicioskoinonia.org/Casaldaliga/poesia/index.html

    Muy Felices Fiestas!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchas gracias por el enlace! Sabía de este sacerdote hace años pero le había perdido la pista, así que disfrutaré de su obra de nuevo. Bona nit!

      Elimina
    2. He de confesar que yo también le había perdido la pista. Pero por aquí (es catalán) ha sido noticia porque tuvo que abandonar temporalmente su residencia habitual (ya ha vuelto) por que se incrementaron las amenazas de muerte que recibía.
      Es triste comprobar que cualquier adolescente vive en una ignorancia completa de grandes personajes de nuestro entorno y nuestro tiempo, como pueden ser Casaldáliga, Vicente Ferrer (recientemente fallecido), etc. Y ya no digamos de otras épocas o lugares... Creo firmemente en leer biografías. Además leyéndolas uno se identifica con los valores de uno, de otro,... y encuentra mejor su camino.
      Cuando era pequeña una tía mía me regaló un libro de biografías. Desde entonces supe que quería ser investigadora (lo soy) y que 'descubriría algo que curaría a muchas personas' (todavía no lo he hecho, ¡estoy en ello!: espero que mi formación matemática y en farmacia me lleven a ello un día, ese es mi sueño). ¡Saludos!

      Elimina
    3. Me parece tremendo que tantos jóvenes ignoren la vida y obra de las personas verdaderamente importantes. Es hasta trágico.
      Es cierto lo que dices de las biografías, yo he leído unas cuantas, pero nunca había reparado en su importancia. La que más me impresionó a mí fue la de Abraham Lincoln
      Eres muy valiente expresando en público tu sueño, sin duda, hay una gran fuerza detrás. ¡ÁNIMO!

      ¡¡¡Saludos!!!

      Elimina
    4. Sí que es trágico, y penoso. A mí se me quedaron en la mente Marie Curie, Louis Pasteur, Albert Sabin y sobretodo... Alexander Fleming! Saludos!

      Elimina
  3. M'ha agradat molt la teva nova entrada. A mi però les festes de Nadal son les que més m'agraden. Sobre els àpats a mi ja em va bé ja qué a mi m'agrada força menjar.
    Doncs et desitjo UN BON NADAL I UNES BONES FESTES!

    Una abraçada,

    Àlex.

    ResponElimina