dijous, 9 d’agost de 2012



PER QUÈ ATURAR-SE EN EL CAMÍ?


Font: Wikipedia
(llicència Creative Commons)

Hi ha vegades que sents una frase i no et deixa indiferent. Fa poc em va passar això escoltant la magnífica entrevista "El capitalisme no és ètic" (2012.06.26) a la metgessa i religiosa benedictina Teresa Forcades, al programa Singulars de TV3
Teresa Forcades, en un moment de l'entrevista, va parlar de la necessitat de parar, de fer una parada en el nostre camí, mirar llavors la nostra vida i els nostres marcs de referència habitualment assumits, amb perspectiva i decidir si eren o no els que de veritat volíem .
La veritat és que poques vegades en la meva vida he parat. Des de fa anys he viscut sense 'perdre el temps', treballant, produint, dedicant el temps a 'coses útils' poc convençuda de la utilitat de meditacions o pràctiques semblants. Vaig deixar fa anys els somnis de joventud, les reflexions filosòfiques o la recerca de l'espiritualitat per centrar-me en el fer i en el meu rol dins el món on visc-o on crec que visc.
És per això que la frase de Teresa Forcades no em va deixar indiferent. Aturar-se, sortir del marc assumit sobre el qual basem la nostra vida, mirar-lo amb perspectiva ... Vaig pensar en tantes i tantes decisions preses 'sobre la marxa' i en com haguessin estat de ser més conscient de qui sóc, què vull i quin és el meu camí en aquesta vida.
Així que a partir d'avui em permetré fer parades en el meu camí. No seguiré vivint com una autòmat, no vull viure una vida grisa sinó una vida conscient. I per fer-ho vaig a començar a alimentar el meu esperit llegint llibres que m'interessen de debó. El primer serà el d'Eulàlia Tort: 'Converses amb Teresa Forcades'. El segon serà 'L'economia del bé comú', de Cristian Felber. Aquests i altres que espero llegir en el futur els aniré comentant aquí. Espero que us sigui útil aquest bloc i espero els vostres comentaris!



5 comentaris:

  1. ¡Hola Elisa!

    Estoy seguro de que este, tú blog, nos será útil a muchas personas. Benvingut!!! Y enhorabuena. Me gusta parar en los viajes, lo hice muchas veces y lo sigo haciendo; oler otros aires, contemplar otras luces; sentir a veces, mientras disfruto un paisaje, la eternidad por un instante. Me gusta el título de este blog, y esos pájaros en vuelo que veo como símbolos de superación y libertad. ¡Celebro tu decisión!

    “Una vida consciente”, creo que debería ser un objetivo primordial para todos. Nunca olvidé una cita que leí de Leibniz con 21 años y en la mili: “La inteligencia es un proceso evolutivo de consciencia.” Tu labor nos ayudará en la faena. Moltes gràcies!!!

    Saludos!!!

    ResponElimina
  2. Pues sí, Esteban, ¡muy bienvenido a este blog! Y gracias por la cita de Leibniz, que no conocía. Una vida consciente es efectivamente un gran tesoro que no debemos dejarnos perder!
    Saludos!
    Elisa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Elisa!!! Es un honor haberme estrenado como “comentarista” en este blog, además, no me había coincidido en ningún otro.
      Sobre ese “gran tesoro” del que hablas (y dices muy bien), recuerdo haber oído a un cura en mi mocedad que Jesús ha sido el hombre que más ha sufrido, no ya por su Via Crucis, sino por ser absolutamente consciente. Pensé entonces y ahora que aquel cura tenía razón: cuando se sufre, a mayor consciencia mayor dolor; mas no siempre se sufre y la vida toda es mucho más plena.

      ¡¡¡Saludos!!!

      Elimina
  3. Pues para mí ha sido una gran alegría y honor que hayas estrenado la sección de comentarios y de seguidores! Fue leyendo tu blog que me animé a hacer uno mío!

    Saludos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Elisa!!!

      Pero, la verdad, es que nunca imaginé que mi blog pudiese motivar a nadie a hacer uno.
      Cuando acabé el libro, como suele decirse aquello de que uno debe tener un hijo, plantar un árbol y escribir un libro, y, como bien sabes, tengo dos hijos y el libro; y el árbol, también planté uno con mis manos en Inglaterra (un cerezo que llevé de aquí) en memoria de mi hermana (Carmen) en las Midlands, un nombre precioso, pues me dio un poco de “cosa”, ¿verdad? A ver si ahora… Pero no, aún me queda faena. Es más, creo que mis últimas palabras serán algo así como: necesito prórroga, aún me queda mucho por hacer, no me ha dado tiempo a casi nada…

      ¡¡¡Saludos!!!

      Elimina